Távfelügyelet
A távfelügyelet átjelzésre képes elektronikai biztonságtechnikai rendszerektől beérkező jelzések napi 24 órás, folyamatos felügyeletét és a jelzések feldolgozását jelenti.
A jelzést küldő rendszerek és a jelzéseket fogadó távfelügyelet rendeltetése általában a személy- és vagyonvédelem, de kényelmi szolgáltatásokra, adatgyűjtési feladatokra is alkalmasak.
A távfelügyelet legelterjedtebb szolgáltatása a lakásokban, családi házakban, üzlethelyiségekben, irodákban működő riasztóktól – szakszerű megnevezéssel behatolásjelző rendszerektől – beérkező jelzések kezelése.
A távfelügyeleti szolgáltatás lehetőségei azonban ezzel még messze nem merültek ki. A legelterjedtebb távfelügyelt rendszerek:
- behatolásjelzők
- tűzjelzők
- lift vészjelzők
- orvosi segélykérő rendszerek
- gépjárművédelmi rendszerek
- videórendszerek
A távfelügyeleti szolgáltatás keretében az ügyeletes diszpécserek az intézkedést igénylő jelzések Pl. támadás, betörés, tűz, orvosi segélyhívás, esetén haladéktalanul értesítik az előfizető által megadott személyeket, szervezeteket.
A kivonuló szolgálat a távfelügyelethez szorosan kapcsolódó, annak hatékonyságát fokozó szervezet. A ügyeletes által a riasztás helyszínére küldött kivonuló szolgálat a helyszínen biztosítja az ügyfél személye és vagyontárgyai védelmét, elvégzi a liftbe szorult utas mentését, illetve a riasztás jelzés jellegétől függő feladatokat. Szükség esetén
- átvizsgálja a helyszínt, lehetőség szerint megállapítja a riasztás okát
- ellenőrzi a védett objektum, épület zártságát, épségét
- tettenérés esetén feltartóztatja, a rendőrség kiérkezéséig visszatartja a bűncselekmény elkövetőjét
- a rendőrség, vagy a megbízó megérkezéséig biztosítja a helyszínt, az esetleges nyomokat
- dokumentálja a riasztással kapcsolatos körülményeket (kép- és hangfelvételen, jegyzőkönyvben)